Тенденції в розподілі здобувачів освіти на заняттях фізичною культурою в закладах загальної середньої освіти
Основний зміст сторінки статті
Анотація
Аналіз стану здоров’я населення України загалом, дітей і молоді зокрема, є суттєвим викликом для суспільства. Заняття фізичною культурою в закладах загальної середньої освіти як форма збереження й відновлення здоров’я посідає важливе місце в життєдіяльності особистості. Особливу потребу в регулярних заняттях фізичною культурою мають здобувачі освіти, у яких є відхилення в стані здоров’я, тому ми провели опитування серед учителів фізичної культури різних регіонів України. Мета статті – визначити особливості в розподілі на заняттях фізичною культурою здобувачів освіти закладів загальної середньої освіти різних регіонів України. Методи: теоретичний аналіз та узагальнення даних літературних джерел і документальних матеріалів; контент-аналіз документальних матеріалів; метод системного аналізу; соціологічні методи дослідження; методи математичної оцінки. Результати. Аналіз отриманих даних у вигляді анкетування респондентів, якими були вчителі фізичної культури різних регіонів України, щодо розподілу здобувачів освіти за здоров’ям усіх груп від 1 до 11 класу в процесі фізичного виховання має певні особливості. Так, найбільший відсоток школярів усе-таки належить до основної групи в діапазоні від 67,3% до 88,2% упродовж навчання.
Блок інформації про статтю

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Журнал практикує політику негайного відкритого доступу до опублікованого змісту, підтримуючи принципи вільного поширення наукової інформації та глобального обміну знаннями задля загального суспільного прогресу.
Редакційна колегія дотримується рекомендацій The Committee on Publication Ethics (COPE) з питань этики наукових публікацій.
ОБОВ'ЯЗКОВЕ ПОСИЛАННЯ НА АВТОРІВ ПРИ КОПІЮВАННІ ЧИ ЦИТУВАННІ МАТЕРІАЛУ НАУКОВИХ СТАТЕЙ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Посилання
Боднар ІР. Диференційоване фізичне виховання : навчальний посібник. Львів: ЛДУФК.; 2017. 200 с.
Боднар ІР. Авторський підхід у групуванні школярів під час уроків фізичної культури: шлях до оптимізації інклюзивної освіти. Серія:Фізична культура. 2024;11(43):10-18. https://doi.org/10.15330/fcult.43.10-18.
Гауряк ОД, Доцюк ЛГ. Методика проведення фізичної культури в спеціальних медичних групах : навчально-методичний посібник. Чернівці : Чернівецький нац. ун-т; 2021. 156 с.
Деревянко ВВ, Майєр ВІ, Пустолякова ЛМ. Навчальна програма «Фізична культура» для спеціальної медичної групи загальноосвітніх навчальних. 10–11 класи. URL: www.mon.gov.ua/ua//activity/education/56/general-secondaryeducation/educational_programs/1349869088/ (дата звернення: 20.08.2020).
Закон України про вищу освіту (редакція від 27.10.2022). https://zakon.help/zakonodavstvo-ukraini/1556-18.
Закон України про фізичну культуру і спорт (редакція від 27.10.2022). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3808-12#Text.
Іванова ЛІ. Професійна підготовка майбутніх учителів фізичної культури до роботи з учнями з відхиленнями у стані здоров’я: теорія та методика : монографія. Київ : НПУ імені МП Драгоманова; 2013. 600 с.
Інструкція про розподіл учнів на групи для занять на уроках фізичної культури, затверджено наказом МОЗ та МОН від 20.07.2009 р. за № 518/674. https://osvita.ua/doc/files/news/930/93014/Fizkultura__1_.pdf.
Кізенко ОМ. Фізичне виховання учнів з особливими потребами. Соціальний педагог. 2017;3(123):57-59.
Круцевич ТЮ, Безверхня ГВ. Методологія оцінки фізичного стану школярів у системі фізичного виховання. Теорія та методика фізичного виховання. 2020;(4):13-19.
Круцевич ТЮ, редактор. Теорія і методика фізичного виховання: підруч. для студ. вищ. навч. закл. фіз. виховання і спорту. Київ: Олімпійська література; 2017. Т. 1. 392 с.
Онопрієнко О.В Самостійні заняття з фізичного виховання для студентів спеціальних медичних груп: методичні рекомендації. Черкаси: ЧДТУ, 2019. 48 с.
Семенова Н, Боднар І. Теорія, методика й організація фізичного виховання дітей із різними нозологіями в закладах дошкільної та загальної середньої освіти: навч.-метод. посіб. Львів : ЛДУФК ім. Івана Боберського; 2023. 256 с.
Bodnar I, Pavlova I, Khamade A. Physical education of children with autism spectrum disorders: a systematic review of structure and effects of interventional programs. Physiother Quart. 2020;28(4):61-70.
Kashuba V, Stepanenko O, Byshevets N, Kharchuk O, Savliuk S, Bukhovets B, Grygus I, Napierała M, Skaliy T, Hagner-Derengowska M, Zukow W. Formation of Human Movement and Sports Skills in Processing Sports-pedagogical and Biomedical Data in Masters of Sports. International Journal of Human Movement and Sports Sciences. 2020;8(5):249-257. https://doi.org/10.13189/saj.2020.080513.
Musiyenko OV, Chopyk RV, Kizlo NB. Influence of adaptive physical education on motor possibilities, behavior and quality of life of children with autism. 2020;6(2):41-49.
Semenenko VP, Mykhalchuk A D, Diedukh МО. Structural model of the physical condition of primary school pupils of different medical groups. Rehabilitation and Recreation». 2024;18(3):202-213. https://doi.org/10.3278 2/2522-1795.2024.18.3.18.
Shchyrbul O, Babalich V, Mishyn S, Novikova V, Zinchenko L, Haidamashko I, & Kuchai O. Conceptual Approaches to Training Specialists Using Multimedia Technologies. IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security. 2022;22(9):123-130. https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2022.22.9.19.
Trachuk S, Semenenko V, Biletska V, Kudria M, Kuznetsova L, Kholodova O, Mykhalchuk A. Interrelation of the indicators of the physical preparedness level and functional condition of junior school children organism. Journal of physical education and sport. 2019;19(4):2405-2410. https://doi.org/10.7752/jpes.2019.04364.