Тенденції в розподілі здобувачів освіти на заняттях фізичною культурою в закладах загальної середньої освіти

Основний зміст сторінки статті

С.В. Трачук
М.О. Дєдух
І.Ю. Соверда

Анотація

Аналіз стану здоров’я населення України загалом, дітей і молоді зокрема, є суттєвим викликом для суспільства. Заняття фізичною культурою в закладах загальної середньої освіти як форма збереження й відновлення здоров’я посідає важливе місце в життєдіяльності особистості. Особливу потребу в регулярних заняттях фізичною культурою мають здобувачі освіти, у яких є відхилення в стані здоров’я, тому ми провели опитування серед учителів фізичної культури різних регіонів України. Мета статті – визначити особливості в розподілі на заняттях фізичною культурою здобувачів освіти закладів загальної середньої освіти різних регіонів України. Методи: теоретичний аналіз та узагальнення даних літературних джерел і документальних матеріалів; контент-аналіз документальних матеріалів; метод системного аналізу; соціологічні методи дослідження; методи математичної оцінки. Результати. Аналіз отриманих даних у вигляді анкетування респондентів, якими були вчителі фізичної культури різних регіонів України, щодо розподілу здобувачів освіти за здоров’ям усіх груп від 1 до 11 класу в процесі фізичного виховання має певні особливості. Так, найбільший відсоток школярів усе-таки належить до основної групи в діапазоні від 67,3% до 88,2% упродовж навчання.

Блок інформації про статтю

Номер
Розділ
МЕДИКО-БІОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ ОЗДОРОВЧОЇ РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ

Посилання

Боднар ІР. Диференційоване фізичне виховання : навчальний посібник. Львів: ЛДУФК.; 2017. 200 с.

Боднар ІР. Авторський підхід у групуванні школярів під час уроків фізичної культури: шлях до оптимізації інклюзивної освіти. Серія:Фізична культура. 2024;11(43):10-18. https://doi.org/10.15330/fcult.43.10-18.

Гауряк ОД, Доцюк ЛГ. Методика проведення фізичної культури в спеціальних медичних групах : навчально-методичний посібник. Чернівці : Чернівецький нац. ун-т; 2021. 156 с.

Деревянко ВВ, Майєр ВІ, Пустолякова ЛМ. Навчальна програма «Фізична культура» для спеціальної медичної групи загальноосвітніх навчальних. 10–11 класи. URL: www.mon.gov.ua/ua//activity/education/56/general-secondaryeducation/educational_programs/1349869088/ (дата звернення: 20.08.2020).

Закон України про вищу освіту (редакція від 27.10.2022). https://zakon.help/zakonodavstvo-ukraini/1556-18.

Закон України про фізичну культуру і спорт (редакція від 27.10.2022). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3808-12#Text.

Іванова ЛІ. Професійна підготовка майбутніх учителів фізичної культури до роботи з учнями з відхиленнями у стані здоров’я: теорія та методика : монографія. Київ : НПУ імені МП Драгоманова; 2013. 600 с.

Інструкція про розподіл учнів на групи для занять на уроках фізичної культури, затверджено наказом МОЗ та МОН від 20.07.2009 р. за № 518/674. https://osvita.ua/doc/files/news/930/93014/Fizkultura__1_.pdf.

Кізенко ОМ. Фізичне виховання учнів з особливими потребами. Соціальний педагог. 2017;3(123):57-59.

Круцевич ТЮ, Безверхня ГВ. Методологія оцінки фізичного стану школярів у системі фізичного виховання. Теорія та методика фізичного виховання. 2020;(4):13-19.

Круцевич ТЮ, редактор. Теорія і методика фізичного виховання: підруч. для студ. вищ. навч. закл. фіз. виховання і спорту. Київ: Олімпійська література; 2017. Т. 1. 392 с.

Онопрієнко О.В Самостійні заняття з фізичного виховання для студентів спеціальних медичних груп: методичні рекомендації. Черкаси: ЧДТУ, 2019. 48 с.

Семенова Н, Боднар І. Теорія, методика й організація фізичного виховання дітей із різними нозологіями в закладах дошкільної та загальної середньої освіти: навч.-метод. посіб. Львів : ЛДУФК ім. Івана Боберського; 2023. 256 с.

Bodnar I, Pavlova I, Khamade A. Physical education of children with autism spectrum disorders: a systematic review of structure and effects of interventional programs. Physiother Quart. 2020;28(4):61-70.

Kashuba V, Stepanenko O, Byshevets N, Kharchuk O, Savliuk S, Bukhovets B, Grygus I, Napierała M, Skaliy T, Hagner-Derengowska M, Zukow W. Formation of Human Movement and Sports Skills in Processing Sports-pedagogical and Biomedical Data in Masters of Sports. International Journal of Human Movement and Sports Sciences. 2020;8(5):249-257. https://doi.org/10.13189/saj.2020.080513.

Musiyenko OV, Chopyk RV, Kizlo NB. Influence of adaptive physical education on motor possibilities, behavior and quality of life of children with autism. 2020;6(2):41-49.

Semenenko VP, Mykhalchuk A D, Diedukh МО. Structural model of the physical condition of primary school pupils of different medical groups. Rehabilitation and Recreation». 2024;18(3):202-213. https://doi.org/10.3278 2/2522-1795.2024.18.3.18.

Shchyrbul O, Babalich V, Mishyn S, Novikova V, Zinchenko L, Haidamashko I, & Kuchai O. Conceptual Approaches to Training Specialists Using Multimedia Technologies. IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security. 2022;22(9):123-130. https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2022.22.9.19.

Trachuk S, Semenenko V, Biletska V, Kudria M, Kuznetsova L, Kholodova O, Mykhalchuk A. Interrelation of the indicators of the physical preparedness level and functional condition of junior school children organism. Journal of physical education and sport. 2019;19(4):2405-2410. https://doi.org/10.7752/jpes.2019.04364.