Організаційно-методичне забезпечення підготовки тренерів з питань інклюзивності в спорті як компонент інформаційно-освітнього простору

Основний зміст сторінки статті

Олеся Шевчук
Ірина Когут
Вікторія Маринич

Анотація

Резюме. Сучасне суспільство вимагає інтеграції інклюзивності в усі сфери життя, вклю-
чаючи спорт, що актуалізує потребу професійного розвитку тренерів у цьому напрямі.
Стаття розкриває значення комплексного підходу до забезпечення інклюзивності в спорті,
охоплюючи технологічні, організаційні та методичні аспекти, відкриваючи потенціал роз-
витку освітньої та спортивної галузей. Мета. Обґрунтування авторської структурно-логічної
схеми комплексного підходу в підготовці тренерів для забезпечення інклюзивності в спор-
ті з урахуванням організаційно-методичного забезпечення як складової спеціалізованого
інформаційно-освітнього простору підготовки фахівців. Методи. Аналіз та систематизація
джерел літератури, індукція та дедукція, методи системного та логічного аналізу, синтез та
узагальнення. Результати. Представлено авторську структурно-логічну схему, яка включає
аналіз проблем та причини, визначення шляхів їх вирішення, результат та очікувані наслідки
у вигляді системного вирішення проблеми недостатнього рівня інклюзивності в спорті через
навчання та професійний розвиток тренерів за підтримки сталої інклюзивної організаційної
політики з використанням відповідного організаційно-методичного забезпечення. Поруч з
розглянутою потребою в інтеграції глобальних тенденцій та міжнародного досвіду у навчанні
тренерів з інклюзивності в спорті наголошується на критичній ролі адаптації освітніх мате-
ріалів до мовно-культурних особливостей та регіонального аспекту. Екстраполюючи прин-
цип субсидіарності у цей контекст, навчання на найнижчому рівні та у національному вимірі
сприятиме досягненню стійкості в інклюзивному спорті, що підкреслює актуальність покра-
щення освітніх ініціатив для тренерів та вдосконалення методичного оснащення з питань
інклюзивності в спорті. Результати дослідження можуть слугувати орієнтиром для розробки
інклюзивних стратегій у вітчизняному спорті.
Ключові слова: інклюзія, спорт, підготовка тренерів, освіта, організаційно-методичне за-
безпечення, інформаційно-освітній простір.

Блок інформації про статтю

Номер
Розділ
Статті