Cистематизація чинників, що призводять до тильту під час гри в кіберспорті

Основний зміст сторінки статті

Оксана Шинкарук
Андрій Скалозуб

Анотація

Резюме. Тильт як психологічний стан, що характеризується втратою емоційного контролю,
розглядають як актуальну проблему в кіберспорті. Це явище суттєво впливає на резуль-
тативність гравців, призводить до зниження ефективності гри, погіршення взаємодії в ко-
манді та збільшення ризику вигоряння. Мета. Здійснити аналіз та систематизацію чинників,
що призводять до тильту під час гри в кіберспорті. Методи. Аналіз науково-методичної
літератури та даних мережі Інтернет, порівняння, систематизація та узагальнення, опитування,
метод зважених оцінок. Результати. Визначено, що найбільш значущими чинниками, які
можуть призводити до тильту, є вплив можливих психічних розладів, страх невдачі, перед-
стартовий емоційний стан та емоційна грамотність. Вплив індивідуального рівня толерування
несправедливості та суб’єктивного сприйняття відповідальності також виявилися важливими.
Результати показують, що тренери та фахівці можуть мати різні уявлення про причини тильту
залежно від свого досвіду та спеціалізації, що підкреслює необхідність подальших досліджень.
Кластерний аналіз виявив два основні кластери респондентів, де менш компетентні
респонденти недооцінюють загрозливість деяких чинників. Незважаючи на це, найбільш
загрозливими чинниками виявилися ті, що безпосередньо пов’язані з психологічним станом
та емоційною грамотністю гравців. Це вказує на важливість впровадження програм для
управління стресом та розвитку емоційних навичок серед кіберспортсменів. Систематизація
чинників, що призводять до тильту в кіберспорті, є важливим кроком до розробки ефективних
стратегій для запобігання цьому явищу.
Ключові слова: чинники, тильт, емоційний стан, кіберспорт, гравці.

Блок інформації про статтю

Номер
Розділ
Статті