Дослідження самооцінки фізичного розвитку спортсменів у контексті гендерного підходу

Основний зміст сторінки статті

Оксана Марченко
Олександр Москаленко

Анотація

Резюме. У статті представлено емпіричні дані про вплив індивідуальних гендерних характеристик спортсменів на рівень загальної самооцінки фізичного розвитку. Мета. Дослідити вплив індивідуальних гендерних характеристик особистості на загальний рівень самооцінки фізичного розвитку юнаків і дівчат, які займаються спортом. Методи. Аналіз і узагальнення даних науково-методичної літератури; тестування за допомогою опитувальника Є. Боченкової «Самоопис фізичного розвитку» та опитувальника Сандри Бем (BSR) «Маскулінність-фемінінність»; методи математичної статистики. Результати. Проведений порівняльний аналіз показників самоопису та параметра IS респондентів свідчить, що завищену самооцінку фізичного розвитку мають переважно юнаки і дівчата – представники маскулінного психологічного типу, високу та середню – андрогенного та фемінінного психологічного типу. Шляхом досліджень набуло подальшого розвитку теоретичне положення про те, що самооцінка фізичного розвитку та фізичної підготовленості є суб’єктивним показником, але вона спирається на об’єктивні показники фізичної підготовленості та приналежності до певного типу гендерної ідентичності (маскулінність, фемінінність, андрогенність).


Ключові слова: самооцінка фізичного розвитку, фізичні якості, спортсмени, юнаки, дівчата, маскулінність, фемінінність, андрогенність.

Блок інформації про статтю

Номер
Розділ
Статті