Фізична реабілітація хлопців старшого дошкільного віку з плоскостопістю із використанням засобів та елементів гри у футбол
Основний зміст сторінки статті
Анотація
Велика кількість відхилень у стані опорно-рухового апарату дітей старшого дошкільного віку свідчить про те, що чинні організаційно-методичні підходи до використання засобів фізичної реабілітації та фізичного виховання повною мірою не забезпечують профілактики розвитку деформацій склепінь стопи та їх корекції. Систематичне тренування м’язів нижніх кінцівок – один з основних засобів профілактики плоскостопості. Однак застосування лікувальної фізичної культури часто не дає бажаного результату. Зазвичай використовувані спеціальні фізичні вправи не завжди в достатньому ступені впливають на найважливіші м’язові групи. Поряд із використанням регулярних фізичних вправ з метою профілактики й корекції плоскостопості необхідно здійснювати пошук нових ефективних засобів тренування сили м’язів стопи й гомілки. Одним з ефективних засобів фізичного виховання, що має на меті посилення й зміцнення м’язів нижніх кінцівок і відповідає віковим особливостям старших дошкільників, є вправи, які включають елементи спортивних ігор, зокрема футболу. Крім коригуючої функції, використання елементів футболу впливає на розвиток фізичних якостей, рухових навичок, інтелектуальних здібностей, сприяє підвищенню рівня захисних функцій організму й формуванню інтересу до фізичної культури та спорту. Вищевикладене визначило мету – розробити технологію фізичної реабілітації із застосуванням засобів футболу для хлопців 4–6-річного віку із плоскостопістю. Ця технологія ґрунтується на дидактичних принципах і принципах фізичної реабілітації, на організаційних та методичних основах процесу відновлення дітей із плоскостопістю та здійснюється відповідно до трьох етапів реабілітації із використанням усіх можливих засобів, форм, методів і принципів фізичного виховання та фізичної реабілітації в єдності, реалізуючи тим самим корекційну, оздоровчу, виховну та освітню функції фізичного виховання та фізичної реабілітації, забезпечуючи їх зв’язок із підготовкою до школи та формуванням гармонійно розвиненої особистості.
Блок інформації про статтю
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Журнал практикує політику негайного відкритого доступу до опублікованого змісту, підтримуючи принципи вільного поширення наукової інформації та глобального обміну знаннями задля загального суспільного прогресу.
Редакційна колегія дотримується рекомендацій The Committee on Publication Ethics (COPE) з питань этики наукових публікацій.
ОБОВ'ЯЗКОВЕ ПОСИЛАННЯ НА АВТОРІВ ПРИ КОПІЮВАННІ ЧИ ЦИТУВАННІ МАТЕРІАЛУ НАУКОВИХ СТАТЕЙ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Посилання
Anisimovа T. G., Ulyanov S. A. (2011). Correct pos ture formation and flat-foot correction in preschool children: recommendations, games, exercises. 2 ed., Volgograd: Master (in Russian)
Bychuk I. O., Aleshina A. I. (2011) Influence prevention programs to flat foot biomechanical characteristics of preschoolers. Pedagogy, psychology, medical-biological problems of physical education and sports sciences, Kh: HOVNOKU, no 2, pp. 10–13. (in Ukrainian)
Varyushin V. V. (2007) Training young football players: a textbook for university students. Russian Football Union, M.: Physical Education (in Russian)
Vilchkovskyy E. S., Kyrok A. I. (2005) Theory and methods of physical education of preschool children, teach. Guidances. 2 nd ed. Amounts University. (in Ukrainian)
Kamenskaya V. G., Kotov S. A. (2008) Conceptual Framework of health-technology development of the child of pre-school and primary school age: textbook. SPb: RGPU. Herzen (in Russian)
Kozyreva O. V. (2003) Therapeutic exercise for preschoolers (in disorders of the musculoskeletal system): A guide to physical therapy instructors, educators and parents. M.: Education (in Russian)
Krutsevych T. (2008) Theory and Methods physical education: textbook. K.: Olympic. l-ra, t. 2 (in Ukrainian)
Narskin G. I. (2003) System is the prevention and correction of abnormalities of the musculoskeletal system in children of preschool and school age means of physical training (PhD Thesis), Gennady Ivanovich Narskin. (in Russian)
Ordzhonikidze G., Pavlov V. I. (2008) Physiology of football. Russian Football Union, the Association of Russian football coach. M.: People: Olympia (in Russian)
Popov P. A. (2010) Optimization of complex restorative treatment of flatfoot by persons engaged in sports (PhD Thesis), Samara (in Russian)
Sergienko K. M. (2004) Control and prevention of musculoskeletal function foot-spring students in physical education: author. dissertation for obtaining science (PhD Thesis), Kiev (in Ukrainian)
Philipova S. O., Ponomareva G. N. (2008) Theory and methods of physical training of preschool children: proc. manual for students of academies, universities, institutes of physical education and faculties of physical training of pedagogical universities. St. Petersburg: «Childhood-Press», M.: TC «SCOPE» (in Russian)