Використання інноваційних технологій зміцнення здоров’я студенток у навчальному процесі вищих навчальних закладів

Основний зміст сторінки статті

Т. В. Сидорчук

Анотація

Цель исследования – научное обоснование инновационных технологий физичес­ кого воспитания, направленных на укрепление здоровья и повышение уровня двигательной активности студенток. Предложено использовать на занятиях по физическому воспитанию интерактивные технологии обучения, которые предусматривают активное взаимодей­ ствие участников учебного процесса, а также использование дифференцированного обучения в зависимости от уровня физической подготовленности студенток. Установлено, что применяемые технологии доказали свою эффективность благодаря повышению двигатель­ ной активности и физического здоровья студенток экспериментальных групп

Блок інформації про статтю

Номер
Розділ
Статті

Посилання

Apanasenko G. The Level of health and organism physiological reserves of / G. Apanasenko, L. Dolzhenko // Theory and methods of physical education and sport. – 2007. – Т1. – P. 17–21.

Bekh I. D. Student-centered education: Scientific method. manual / I. Bekh. – Kyiv.: ІZМN, 1998. – 204 p. 3. Glazyrin I. D. Foundations of differentiated physical education / I. D. Glazyrin. – Cherkassy: Vidlunnja-plus, 2003. – 352 p.

Gryban G. The Analysis of the state of student`s health of higher educational institutions / G. Gryban, T. Kuteck // Sports Bulletin of the Predniprovja. – 2004. – N 7. – P. 130– 132.

Guba V. P. Scientific-practical and methodical bases of physical education for young students: textbook. manual / V. P. Guba, A. S. Morozov, V. V. Parfenenkov; General Ed. V. P. Guba. – M: Sovitskiy Sport, 2008. – 206 p.

Krutsevich T. U. Ratio of students to classes of physical education in high school / T. U. Krutsevich, A. U. Mar­ chenko // Physical education and sports in the system of education as a factor in the physical and spiritual health of the nation. The Scientific substantiation of physi- cal education, sport training and training for physical culture and sport: materials of International scientific аnd practical conference (Minsk, 8–10 April 2009): In 4 vol. / Ed. V. N. Kriazh. – Minsk: BSUFK, 2009. – Vol. 3, Part 1. – P. 150–152.

Lubysheva L. I. Innovative technology of formation the health culture of high school girls in the system of physical education / L. I. Lubysheva, O. N. Batsina // Physical culture, upbringing, education, training. – 2007. – N 5. – P. 5–15.

Musakaev M.V. Technique of combined classes in the process of students physical education / M. V. Musakaev, A. Z. Zinnatnurov // Theory and practice of physical culture. – 2008. – N 7. – P. 20 – 21.

Osmolovskaya I. M. An Organization differentiated education in modern secondary school / I. M. Osmolovskaya. – [2-e Izd., Rev. and extra]. – Moscow: Publishing house of Moscow psychological and social Institute; Voronezh: NGO «Modek», 2005. – 216 p. – (Series «The Library of teacher-expert»).

Yakimanskaya I. S. Personality and centered education in modern school / I. S. Yakimanskaya. – Moscow: Sentiabr, 1996. – 96 p.