Особливості фізичної терапії та ерготерапії для дітей із дитячим церебральним паралічем при спастичній диплегії

Основний зміст сторінки статті

Ю.В. Антонова-Рафі
А. Чемерис

Анотація

Метою статті є вивчення особливостей застосування фізичної терапії та ерготерапії в дітей з діагнозом дитячий церебральний параліч (ДЦП) при спастичній диплегії. Спастична диплегія є однією з найбільш розповсюджених форм ДЦП, що супроводжується значними труднощами у функціональній активності нижніх кінцівок. Комплексний підхід до реабілітації таких дітей є важливим аспектом для покращення якості їхнього життя. Методи. У дослідженні використовувалися клінічні методи оцінювання м’язового тонусу, рухових функцій і загальної мобільності пацієнтів. Також застосовувалися інструментальні методи, такі як аналіз ходьби, оцінювання функціональної активності через шкали GMFM (Gross Motor Function Measure) та інші стандартизовані тести. Для ерготерапевтичної оцінки застосовувалися шкали, що визначають рівень самостійності у виконанні побутових дій. Дослідження відповідало принципам біоетики, а всі учасники надали інформовану згоду. Результати. Застосування комбінованих методів фізичної терапії та ерготерапії дало змогу значно покращити функціональні можливості дітей з ДЦП при спастичній диплегії. Основними позитивними результатами стали зниження м’язового тонусу, покращення координації рухів, підвищення рівня самостійності й соціальної адаптації. Особливо відзначено важливість раннього втручання й систематичного підходу до реабілітації. Висновки. Фізична терапія та ерготерапія є ефективними методами реабілітації дітей із ДЦП при спастичній диплегії. Комплексний підхід, який включає фізичні вправи, сенсорну стимуляцію та підтримку в розвитку навичок самообслуговування, сприяє значному покращенню у функціональній активності та якості життя дітей.

Блок інформації про статтю

Номер
Розділ
ФІЗИЧНА РЕАБІЛІТАЦІЙНА МЕДИЦИНА, ФІЗИЧНА ТЕРАПІЯ ТА ЕРГОТЕРАПІЯ

Посилання

Гавалко І. В. Ерготерапія в геріатрії : лекція № 10 з навчальної дисципліни «Ерготерапія». Львів, 2019. 10 с. URL: http://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/25978.

Гавалко І.В. Ерготерапія в неврології : лекція № 7 з навчальної дисципліни «Ерготерапія». Львів, 2019. 18 с. URL: http://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/25976.

Доценко О.О., Бараненкова Д С. Організація соціальної практики дітей дошкільного віку з дитячим церебральним паралічем на заняттях з трудотерапії. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 19 «Корекційна педагогіка та спеціальна психологія». Київ, 2014. Вип. 25. С. 41–50.

Кальонова І.В., Богдановська Н.В. Ерготерапія в геріатричній реабілітації. Вісник Запорізького національного університету. Серія «Фізичне виховання та спорт». Запоріжжя, 2017. № 1. С. 123–130.

Колесникова Н. Дбайлива турбота, трудотерапія, розвиток творчих здібностей – складові реабілітації. Соціальний захист. 2010. № 3. С. 13–15.

Кукса Н.В. Працетерапія як засіб відновлення функцій рук у дітей із церебральним паралічем. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія «Соціально-педагогічна». Кам’янець-Подільський, 2013. Вип. 23 (3). С. 148–158.

Мангушева О.О. Заняттєва активність та її компоненти: визначення ключових термінів ерготерапії як окремої науково обґрунтованої професії. Спортивна медицина і фізична реабілітація. 2018. № 2. С. 54–61. Бібліогр.: 15 назв. Потапова Л.В., Козачок А.В., Потапова О.В. Ерготерапія як новий підхід до фізичної реабілітації. Вісник Запорізького національного університету. Серія «Фізичне виховання та спорт». Запоріжжя, 2017. № 1. С. 154–160.

Самохін М.К. Трудотерапія як засіб соціальної реабілітації людини. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : збірник наукових праць / Класич. приват. ун-т. Запоріжжя, 2017. Вип. 54. С. 221–227. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pfto_2017_54_31.

Стасюк О.М. Фізіотерапія, механотерапія, праце терапія : лекція № 5 з навч. дисципліни за вибором «Теоретико-методичні основи фізичної терапії» для аспірантів спеціальності 227 «Фізична терапія, ерготерапія». Львів, 2019. 15 с.

Ступницька С.А. Ерготерапія як складова геріартрії : лекція № 3 з навч. дисципліни «Фізична терапія у геронтології та геріатрії» для студентів другого магістерського рівня вищої освіти, ступінь вищої освіти – магістр, галузь знань 22 Охорона здоров’я, спеціальності 227 Фізична терапія та ерготерапія. Львів : ЛДУФК імені Івана Боберського, 2020. 25 с.

Chemeris A.M., Khideckiy I.Y., Antonova-Rafi Y.V. Approaches and methods of physical therapy for children with cerebral palsy and spastic diplegia. Clinical and Preventive Medicine. 2022. № 3. Р. 55–61.