Cучасні світові тенденції навчання нейробіології болю в програмах фізичної терапії пацієнтів з неспецифічним болем в шиї: стан проблеми

Основний зміст сторінки статті

Данило Якубовський
Олена Бісмак

Анотація

Резюме. Неспецифічний біль у ділянці шиї є одним із найпоширеніших запитів після болю в попереку в системі охорони здоров’я. Це впливає на продуктивність роботи, кількість вимушених відпусток, економічне навантаження на сферу охорони здоров’я і на людину. Перехід від біомедичної моделі розуміння пацієнта до біопсихосоціальної дав можливість вивчити і дослідити такий напрям, як навчання нейробіології болю. Мета. Провести аналіз літературних джерел, в яких розкривається можливість застосування навчання нейробіології болю для пацієнтів із неспецифічним хронічним болем в ділянці шиї. Методи. Теоретичний аналіз та узагальнення науково-методичої літератури. Результати. Після огляду досліджень та проаналізованої літератури з питання актуальності використання навчання нейробіології болю можна зауважити, що метод розвивається та досліджується. Використання в контексті програм фізичної терапії відзначається більшою ефективністю. Використання методу навчання нейробіології болю в комплексі з вправами може допомогти зменшити кількість сеансів терапії у дорослих. Однак не повідомляється про успішність таких заходів у підлітків. Навчання нейробіології може бути ефективнішим, ніж біомеханічне навчання. Висновки досліджень не однозначні, деякі з них мають малу вибірку учасників, в інших порівнюються з додатковими методами реабілітації, також неоднорідна тривалість втручання та кількість сеансів навчання нейробіології болю.


Ключові слова: неспецифічний біль у ділянці шиї, навчання нейробіології болю, фізична терапія.

Блок інформації про статтю

Номер
Розділ
Статті