Морфологічний статус дітей з вадами слуху як детермінанта сучасної якості їх життя

Основний зміст сторінки статті

Максим Гопей
Лариса Богданович
Іван Лукасевич
Наталія Склярова

Анотація

Резюме. Наведено результати досліджень фахівців у галузі адаптивного фізичного вихован-
ня, зокрема, під час роботи з дітьми, у яких було встановлено різні порушення слуху. Розгля-
нуто дані вивчення рівня фізичного розвитку та фізичної підготовленості дітей із порушенням
слуху. Мета. Розглянути актуальність питання морфологічного статусу дітей з вадами слуху
як визначену детермінанту якості життя таких дітей. Методи. Аналіз і узагальнення даних
спеціальної науково-методичної літератури, моніторинг інформаційних ресурсів мережі Інтер-
нет; систематизація; контент-аналіз. Результати. Визначено, що втрата слуху значно впливає
на функціонування рухового аналізатора. Це проявляється в низькому рівні рухливості нерво-
вих процесів порівняно з однолітками. У дітей із втратою слуху у спокої та після фізичного
навантаження спостерігається нижча порівняно з дітьми, які чують, максимальна частота ру-
хів, менша точність рухів і менш ефективна сенсомоторна координація. Порівняльний аналіз
дозволив встановити, що у школярів із порушеннями слуху присутні суттєві відхилення в рівні
фізичного розвитку та стан здоров’я. Отримані дані показали, що сучасна спеціальна осві-
та потребує розробки та впровадження більш досконалих та ефективних форм і методів її
реалізації, створення та використання нових педагогічних підходів та інноваційних технологій,
а також нових комплексних програм розвитку глухих та слабкочуючих дітей із застосуванням
нетрадиційних засобів, у тому числі рухливих та спортивних ігор.
Ключові слова: діти з порушенням слуху, глухі, школярі, які слабо чують, фізичне вихован-
ня, фізичний розвиток, фізична підготовленість, координаційні здібності, спортивні ігри.

Блок інформації про статтю

Номер
Розділ
Статті