Теоретико-методичні основи технології корекції моторних функцій у школярів 11–12 років із порушенням зору в процесі адаптивного фізичного виховання
Основний зміст сторінки статті
Анотація
Резюме. Науковці відмічають, що реалізація процесу адаптивного фізичного виховання
для школярів із порушенням зору не відповідає сучасним умовам сьогодення та має го-
стру потребу в методологічному, організаційному та практичному обґрунтуванні й потребує
модернізації. Проблема незадовільного стану фізичної підготовленості та зниження темпів
фізіологічного приросту соматометричних показників школярів із порушенням зору не ви-
рішується в повному обсязі на заняттях з адаптичного фізичного виховання в умовах спе-
ціальних закладів освіти. Мета. Теоретично обґрунтувати й експериментально підтвердити
ефективність програми адаптивного фізичного виховання для школярів із порушеннями
зору. Методи. Аналіз даних наукової літератури, експеримент, тестування та математична
обробка даних. Результати. Розроблена програма адаптивного фізичного виховання для
школярів із порушеннями зору концептуально є сукупністю поглядів, об’єднаних фунда-
ментальним задумом, провідною ідеєю і метою. Програма передбачала дотримання ряду
організаційних, соціальних та педагогічних умов. У ході наукового дослідження було отри-
мано суттєві позитивні результати соматометричних показників. Позитивні зміни виявлено
в показниках фізичної підготовленості школярів 12 років, що включали: скорочення часу
виконання човникового бігу, збільшення відстані стрибка у довжину та зростання кількості
піднімань з вихідного положення лежачи за хвилину. Також виявлено поліпшення у витягу-
ванні рук уперед під час нахилу тулуба вперед з вихідного положення сидячи. Представлена
програма адаптивного фізичного виховання для дітей із порушенням зору має великий по-
тенціал у поліпшенні різних аспектів фізичного розвитку та фізичної підготовленості школя-
рів 12 років із порушенням зору.
Ключові слова: школярі, порушення зору, адаптивне фізичне виховання, програма.
Блок інформації про статтю
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Журнал практикує політику негайного відкритого доступу до опублікованого змісту, підтримуючи принципи вільного поширення наукової інформації та глобального обміну знаннями задля загального суспільного прогресу.
Редакційна колегія дотримується рекомендацій The Committee on Publication Ethics (COPE) з питань этики наукових публікацій.
ОБОВ'ЯЗКОВЕ ПОСИЛАННЯ НА АВТОРІВ ПРИ КОПІЮВАННІ ЧИ ЦИТУВАННІ МАТЕРІАЛУ НАУКОВИХ СТАТЕЙ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).