Теоретико-методичні основи технології корекції моторних функцій у школярів 11–12 років із порушенням зору в процесі адаптивного фізичного виховання

Основний зміст сторінки статті

Божена Буховець
Катерина Філіпцова

Анотація

Резюме. Науковці відмічають, що реалізація процесу адаптивного фізичного виховання
для школярів із порушенням зору не відповідає сучасним умовам сьогодення та має го-
стру потребу в методологічному, організаційному та практичному обґрунтуванні й потребує
модернізації. Проблема незадовільного стану фізичної підготовленості та зниження темпів
фізіологічного приросту соматометричних показників школярів із порушенням зору не ви-
рішується в повному обсязі на заняттях з адаптичного фізичного виховання в умовах спе-
ціальних закладів освіти. Мета. Теоретично обґрунтувати й експериментально підтвердити
ефективність програми адаптивного фізичного виховання для школярів із порушеннями
зору. Методи. Аналіз даних наукової літератури, експеримент, тестування та математична
обробка даних. Результати. Розроблена програма адаптивного фізичного виховання для
школярів із порушеннями зору концептуально є сукупністю поглядів, об’єднаних фунда-
ментальним задумом, провідною ідеєю і метою. Програма передбачала дотримання ряду
організаційних, соціальних та педагогічних умов. У ході наукового дослідження було отри-
мано суттєві позитивні результати соматометричних показників. Позитивні зміни виявлено
в показниках фізичної підготовленості школярів 12 років, що включали: скорочення часу
виконання човникового бігу, збільшення відстані стрибка у довжину та зростання кількості
піднімань з вихідного положення лежачи за хвилину. Також виявлено поліпшення у витягу-
ванні рук уперед під час нахилу тулуба вперед з вихідного положення сидячи. Представлена
програма адаптивного фізичного виховання для дітей із порушенням зору має великий по-
тенціал у поліпшенні різних аспектів фізичного розвитку та фізичної підготовленості школя-
рів 12 років із порушенням зору.
Ключові слова: школярі, порушення зору, адаптивне фізичне виховання, програма.

Блок інформації про статтю

Номер
Розділ
Статті