Особливості адаптаційного періоду до занять фізичною культурою учнів 5–6 класів в освітній концепції Нової української школи
Основний зміст сторінки статті
Анотація
Резюме. Сучасна система середньої освіти постійно зазнає трансформацій, розширює
горизонти та вдосконалюється відповідно до вимог суспільства та важливих потреб підро-
стаючого покоління. Відповідно до цього, впровадження концепції Нової української шко-
ли (НУШ) призвело до величезних змін у системі початкової та базової середньої освіти,
спрямованих на покращення навчального процесу та адаптації учнів до нових умов навчан-
ня. Перехід учнів від початкової до базової середньої освіти маркує початок нової фази
їхнього освітнього шляху. Цей період характеризується значними змінами у фізичних та
психічних процесах організму школярів, ціннісних орієнтаціях та мотивації до занять фізич-
ними вправами. Відповідно до цього у вимогах до навчальної програми, методах навчання,
а також у досягненні очікуваних результатів навчання та засвоєнні базових компетенцій пе-
редбачаються суттєві зміни. Однак, адаптація до нових умов процесу фізичного виховання
в середній школі може викликати ряд труднощів, які потребують уваги, аналізу та вивчення.
Мета. Дослідити особливості адаптаційного періоду учнів 5–6-х класів до занять фізичною
культурою в середній школі за модельною навчальною програмою в освітній концепції Нової
української школи. Методи. Теоретичний аналіз і узагальнення наукової літератури, аналіз
нормативних та стратегічних документів; контент-аналіз документальних матеріалів; метод
системного аналізу. Результати. Проаналізовано адаптаційний потенціал учнів у процесі
асиміляції фізичних навичок та вимог до програми з фізичної культури у середній школі.
Аналіз динаміки адаптаційних процесів відображав зміни в ставленні учнів 5–6-х класів до
фізичної активності та підвищенні їхньої мотивації до участі в уроках фізичної культури.
В процесі дослідження проведено оцінювання ефективності методів та підходів, які вико-
ристовувалися для полегшення періоду адаптації. Виявлено оптимальні методики, спрямо-
вані на покращення процесу адаптації учнів до нових вимог програми з фізичної культури.
Особливу увагу приділено оцінюванню ефективності індивідуальних підходів до учнів під час
проходження адаптаційного періоду.
Ключові слова: адаптаційний період, модельна навчальна програма, Нова українська шко-
ла (НУШ), освітня концепція, середня школа, фізична культура, фізична активність.
Блок інформації про статтю
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Журнал практикує політику негайного відкритого доступу до опублікованого змісту, підтримуючи принципи вільного поширення наукової інформації та глобального обміну знаннями задля загального суспільного прогресу.
Редакційна колегія дотримується рекомендацій The Committee on Publication Ethics (COPE) з питань этики наукових публікацій.
ОБОВ'ЯЗКОВЕ ПОСИЛАННЯ НА АВТОРІВ ПРИ КОПІЮВАННІ ЧИ ЦИТУВАННІ МАТЕРІАЛУ НАУКОВИХ СТАТЕЙ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).