Адаптація дітей середнього шкільного віку до умов дистанційного навчання у процесі фізичного виховання

Автор(и)

  • О. Маслова Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, Україна, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-8907-6172
  • Є. Імас Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, Україна, Ukraine
  • Л. Шахліна Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, Україна, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-1069-5232
  • С. Футорний Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, Україна, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-1623-7929
  • Т. Коломієць Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, Україна, Ukraine
  • А. Утвенко Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, Україна, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32652/spmed.2021.2.73-77

Анотація

Резюме. Дистанційна освіта в сучасних реаліях набуває неабиякого значення і досить активно намагається створити міцний симбіоз із класичною освітою, у тому числі й у системі фізичного виховання, що вимагає модернізації контролю у бік його посилення за ефективністю даного процесу, пов’язаного з гіперактивацією та ризиком перенапруження адаптаційних можливостей організму школярів під час ознайомлення, вивчення і засвоєння навчального матеріалу з предмета «Фізична культура» за допомогою новітніх засобів і методів дистанційної форми навчання. Мета. Визначити основні напрями проблематики дослідження адаптації школярів до умов дистанційного навчання у процесі фізичного виховання. Методи. Аналіз і узагальнення даних спеціальної науково-методичної літератури; моніторинг інформаційних ресурсів мережі Інтернет; систематизація; контент-аналіз. Результати. Отримані дані визначили стратегію формулювання проблематики питання дослідження шкільної адаптації, змісту і структури даного поняття та його імплементацію через системний аналіз до конкретизації основних напрямів дослідження; забезпечили вивчення сучасних поглядів, специфіки та рекомендаційних основ впровадження дистанційної форми навчання у систему середньої освіти України і, зокрема, у процес фізичного виховання школярів окремих вікових груп; виокремили аспекти дослідження навчальної та методичної документації, нормативно-правових документів щодо запровадження дистанційної форми навчання в Україні та об’єднали їх з основними напрямами дослідження проблематики шкільної адаптації. Відсутня систематизація рішень та узгодження концепції загальних дій, розроблення технології (алгоритму) наповнення взаємозалежних пунктів мети, завдань, принципів, методів, засобів й оцінювання ефективності процесу адаптації школярів до умов дистанційної освіти в межах процесу їх фізичного виховання, на що у майбутньому і буде безпосередньо спрямовано подальші дослідження.

Ключові слова: адаптація, дистанційна освіта, дистанційна форма навчання, фізичне вихо-вання, школярі, здоров’я.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-20

Номер

Розділ

Статті