Заняттєва активність та її компоненти: визначення ключових термінів ерготерапії як окремої науково обґрунтованої професії

Основний зміст сторінки статті

О. О. Мангушева

Анотація

Мета. Україномовні джерела, які описують мету, завдання та методи ерготерапії, використовують різні варіанти формулювання ерготерапевтичних термінів, що суттєво гальмує розвиток професії в Україні. Надзвичайно важливим є створення уніфікованого україномовного поняттєво-термінологічного апарату ерготерапії як окремої науково обґрунтованої професії в Україні. Методи. З аналізу англомовної літератури з ерготерапії було визначено, що першочерговими для розуміння професії є терміни, які містять або є безпосередньо пов’язаними з її центральним поняттям – «заняттєва активність» (occupation). У ході дослідження було проаналізовано різні варіанти формулювання ключових термінів ерготерапії в україномовних джерелах. Результати. У результаті дослідження автором запропоновано формулювання і визначення ключових термінів ерготерапії та продемонстровано їх взаємозв’язок у контексті опису мети, завдань та сфер професійної діяльності ерготерапевта.  Висновки. Уніфікація поняттєво-термінологічного апарату ерготерапії українською мовою сприятиме прозорому та ефективному внутрішньопрофесійному та міжпрофесійному спілкуванню та розвитку професії в Україні і потребує подальших досліджень.

Блок інформації про статтю

Номер
Розділ
Статті

Посилання

Bagriy, I.P. (2016). Profesiyna pidhotovka maibutnikh zanyattevykh terapevtiv v universytetakh Kahady [Professional education of future occupational therapists in Canadian Universities]. Extended abstract of Candidate’s thesis. Pereyaslav-Khmelnytskyy [in Ukrainian].

Kravchuk, L.S. (2017). Fizychna terapiya, erhoterapiya: tlumachennya profesiynoyi diyalnosti [Psysical therapy, occupational therapy: defining professional activity]. Zbirnyk naukovykh prats Khmelnytskoho instytutu sotsialnykh tehnolohiy universytetu «Ukraina». – Collection of scientific articles of Khmelnytsky Institute of Social Technologies of University «Ukraine», 13, 37-40 [in Ukrainian].

Krutsevych, T.Yu. (2008). Teoriya i metodyka fizychnoho fykhovannya [Theory and methodology of physical education]. Kyiv: Olimpiyska literatura [in Ukrainian].

Slovnyk ukrainskoyi movy (1970-1980). [Dictionary of Ukrainian language]. Kyiv: Naukova dumka [in Ukrainian].

Shevtsov, A.H. (2016). Kvalifikatsiyna kharakterystyka okupatsional’noho terapevta (erhoterapevta) v systemi korektsiyno-reabilitatsiynoyi roboty [Qualification characteristic of occupational therapist (ergotherapist) in the system of correctional and rehabilitation work]. Aktualni pytannya korektsiynoyi osvity – Topical questions of correctional education], 7, 16 [in Ukrainian].

Occupational therapy Australia. (2010). Australian minimum competency standards for new graduate occupational therapists. Brisbane: The University of Queensland.

Cole, M.B., & Tufano, R. (2008). Applied theories in occupational therapy: A practical approach. Thorofare. NJ: Slack Inc.

Law, M., Cooper, B., Strong, S.S. et al. (1996). The personenvironment-occupation model: A transactive approach to occupational performance. Canadian Journal Occupational Therapy, 63(1), 9-23.

Occupational therapy practice framework: Domain and process (3rd ed.). American Journal of Occupational Therapy, Vol. 68, 1, 1-48.

Pendleton H.M., & Schultz-Krohn W. (Eds.) (2006). Pedretti’s occupational therapy: practice skills for physical dysfunction. St. Louis, MS.: Mosby.

The Tuning Occupational Therapy Project Group (2008). Tuning Educational Structures in Europe: Reference Points for the Design and Delivery of Degree Programmes in Occupational Therapy. Bilbao: Publicaciones de la Universidad de Deusto.

Warren A. (2002). An evaluation of the Canadian model of occupational performance and the Canadian occupational performance measure in mental health practice. British Journal of Occupational therapy, 65 (11), 515-520.

World Federation of occupational therapists (2016). Minimum Standards for the education of occupational therapists. Available from www. wfot.org/store

World Federation of occupational therapists (2017). Definitions of occupational therapy from member organizations. Available from http://www. wfot.org/ResourceCentre/tabid/132/did/827/Default.aspx

World Health Organization, WHO (2002). International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF) Introduction. Available from: http://www.who.int/classifications/icf/en