Активність та участь дітей із церебральним паралічем в аспекті ерготерапії та фізичної терапії

Основний зміст сторінки статті

О. О. Кущенко

Анотація

Рівень та процес формування побутових і соціальних навичок у дітей із церебральним паралічем, а також вплив на нього ерготерапії та фізичної терапії, є актуальним об’єктом вивчення. Мета. Оцінити рівень розвитку великих моторних функцій та функції рук, дослідити рівень можливостей у самообслуговуванні, мобільності та соціальній функціональності у дітей з церебральним паралічем. Методи: 106 пацієнтів (54 зі спастичною геміплегією – ГП та 52 зі спастичною диплегією – ДП) віком 4–6 років було обстежено відповідно до GMFCS, МАСS та PEDI. Результати. Серед дітей із церебральним паралічем у групі з ГП за GMFCS II рівень становив 25,9 % дітей, III – 53,7 %, IV – 20,4 %; у групі з ДП – відповідно 11,6 %, 36,5 % та 51,9 % дітей. Серед групи з ГП за МАСS II рівень мали 11,1 % дітей, III – 55,6 %, IV – 33,3 %; у групі з ДП – відповідно 25 %, 63,5 % та 11,5 % дітей. Середнє значення загальної суми розділу самообслуговування за PEDI дорівнювало 29,7 ± 8,09 бала у групі дітей з ГП та 33,5 ± 7,58 бала у групі з ДП із можливих 73 балів. Отримані значення загальної суми розділу мобільності становили 27,3 ± 9,72 бала у групі з ГП та 22,2 ± 8,05 бала у групі з ДП при можливих 59 балах.  Статистичні показники загальної суми розділу соціальної функціональності за PEDI були 36,5 ± ± 4,94 бала у групі дітей з ГП та 38,0±5,33 бала у групі з ДП з можливих 65. Висновки. Групи дітей мали значно знижені показники рівня активності та участі, що свідчить про необхідність вжиття заходів щодо їх поліпшення, зокрема ерготерапії та фізичної терапії.

Блок інформації про статтю

Номер
Розділ
Статті

Посилання

Aleshina, A. (2014). Fizicheskoe razvitie rebenka, bolnogo detskim tserebralnym paralichom [Physical Development of Child, Patient with Child’s Cerebral Paralysis]. Molodizhnyy naukovyy visnyk Skhidnoyevropeysʹkoho natsionalʹnoho universytetu imeni Lesi Ukrayinky – Youth Scientific Bulletin of the Lesia Ukrainka Eastern European National University, 14, 97-100 [in Russian].

Aleshina, А.І. (2014). Do problemy dytyachoho tserebral›noho paralichu [To the Problem of Child’s Cerebral Paralysis]. Fizychne vykhovannya, sport i kulʹtura zdorovʺya u suchasnomu suspilʹstvi – Physical education, sports and health culture in modern society, 3(27), 76-79 [in Ukrainian].

Bardashevskyy, Y.V. (2011). Korektsiya rukhovoyi funktsiyi uchniv z naslidkamy dytyachoho tserebral’noho paralichu zasobamy fizychnoyi reabilitatsiyi [Correction of motion functions of students with the consequences of cerebral palsy by means of physical rehabilitation]. Extended abstract of Candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Vitomskiy, V.V. (2015). Ocinka vplivu tekhnologii fzichnoi reabilitacii na dikhal’nu sistemu ditej z funkcional’no iedinim shlunochkom sercia pislia gemodinamichnoi korekcii [Assessment of physical rehabilitation technology’s influence on respiratory system of children with functionally one ventricular after­ haemo-dynamic correction]. Slobozhans’kij naukovo-sportivnij visnik – Slobozhansky scientific and sports newsletter, 6(50), 44-47. Retrieved from doi:10.15391/snsv.2015-6.007 [in Ukrainian].

Vitomskiy, V. (2015). Metodichni osnovi pobudovi programi iz fzichnoi reabilitacii dlia ditej shkil’nogo viku z funkcional’no iedinim shlunochkom sercia [Medical principles of building physical rehabilitation program for school age children with functionally one ventricular]. Molodizhnyy naukovyy visnyk Skhidnoyevropeysʹkoho natsionalʹnoho universytetu imeni Lesi Ukrayinky – Youth Scientific Bulletin of the Lesia Ukrainka Eastern European National University, 18, 111-116 [in Ukrainian].

Vitomskiy, V., & Lazarіeva, O. (2015). Pokazniki biogeometrichnogo profiliu postavi ta iakosti zhittia u ditej z funkcional’no iedinim shlunochkom sercia [Indicators of posture bio-geometrical indicators and life quality of children with functionally one ventricular]. Fizychne vykhovannya, sport i kulʹtura zdorov’ya u suchasnomu suspilʹstvi – Physical education, sports and health culture in modern society, 4(55), 156-160 [in Ukrainian].

Kachmar, O.O., Koziavkin, V.I., Voloshyn, T.B., Vityk, Kh.O., & Kalynovych, N.R. (2016). Systema klasyfikatsiyi funktsiyi ruky v ditey iz tserebral’nym paralichem: ukrayins’ka versiya [Manual Ability Classification System for children with cerebral palsy. Ukrainian version]. Zhurnal nevrolohiyi imeni B. M. Manʹkovsʹkoho – Journal of Neurology named after B. M. Mankovsky, 4(2), 31-34 [in Ukrainian].

Maltsev, S.B. Otsenka ezhednevnoi aktivnosti uchastiia v zhizni obshchestva i kachestva zhizni [Estimation of daily activity, participation in the life of society and quality of life]. Access mode: http://manuals.sdc-eu. info/library/12_t2.pdf [in Russian].

Romens’ka, T.G. (2016). Osoblyvosti formuvannya sotsial’nopobutovykh navychok u doshkil’nykiv z typovym rozvytkom ta z dytyachym tserebral’nym paralichem [The peculiarities of social and living skills formation of preschoolers with typical development and children’s cerebral palsy]. Naukovi zapysky Ternopilʹsʹkoho natsionalʹnoho pedahohichnoho universytetu imeni V. Hnatyuka (Ser. Pedahohika) – Scientific notes of the Ternopil National Pedagogical University named after V. Hnatyuk (Ser. Pedagogy), 3, 175-182 [in Ukrainian].

Shevcov, A.G., & Hvorova, G.M. (2013). Suchasni mizhdystsyplinarni pidkhody do etapnoyi kompleksnoyi reabilitatsiyi ditey iz tserebral’nym paralichem [Modern interdisciplinary approaches to the stage complex rehabilitation of children with cerebral palsy]. Naukovyy chasopys natsional’noho pedahohichnoho universytetu imeni M.P. Drahomanova (Ser. 19 «Korektsiyna pedahohika ta spetsial’na psykholohiya») – Journal of the National Pedagogical University named after M.P. Drahomanov (Ser. 19 «Correctional Pedagogy and Special Psychology»), 23, 281-285 [in Ukrainian].

Shevtsov, A.G. (2007). Okupatsional’na terapiya yak mizhdystsyplinarna sfera reabilitatsiynoyi diyal’nosti [Occupational therapy as an interdisciplinary sphere of rehabilitation activity]. Naukovyy chasopys natsional’noho pedahohichnoho universytetu imeni M.P. Drahomanova (Ser. 19 «Korektsiyna pedahohika ta spetsial’na psykholohiya») – Journal of the National Pedagogical University named after M.P. Drahomanov (Ser. 19 «Correctional Pedagogy and Special Psychology»), Vol. 8, 81-88 [in Ukrainian].

Choi, B.C., & Pak, A.W. (2006). Multidisciplinarity, interdisciplinarity and transdisciplinarity in health research, services, education and policy: 1 Definitions, objectives, and evidence of effectiveness. Clin. Invest. Med., Vol. 29, Iss. 6, 351-364.

Fragala-Pinkham, M., Shore, B., & Kramer, J. (2015). Introduction to the Pediatric Evaluation of Disability Inventory Computerized Adaptive Test (PEDI-CAT) for Children with Cerebral Palsy. A New Option for Measuring Function in Daily Activities, Mobility, Social/Cognitive and Responsibility. Access mode:[https://www.aacpdm.org/UserFiles/file/IC33-Fragala-Pinkham.pdf]

Glanzman, A.M., Swenson, A.E., & Kim, H. (2008). Intrarater range of motion reliability in cerebral palsy: a comparison of assessment methods. Pediatric Physical Therapy, Vol. 20, Iss. 4, 369-372.

Gunel, K.M. (2009). Rehabilitation of children with cerebral palsy from a physiotherapist’s perspective. Acta Orthop. Traumatol. Turc., Vol. 43, Iss. 2, 173-180. Retrieved from doi:10.3944 /AOTT.2009.173.

Guyard, A., Fauconnier, J., Mermet, M.A., & Cans, C. (2011). Impact on parents of cerebral palsy in children: a literature review. Arch. Pediatr., Vol. 18, Iss. 2, 204-214.

Morris, С., & Bartlett, D. (2004). Gross Motor Function Classification System: impact and utility. Developmental Medicine and Child Neurology, Vol. 46, 60-65.

Odding, E., Roebroeck, M.E., & Stam, H.J. (2006). The epidemiology of cerebral palsy: incidence, impairments and risk factors. Disabil Rehabil., Vol. 28, Iss. 4, 183-191.

Paskaleva, R., Mihaylova, S., Mollova, & K., Petrova, M. (2010). Features of kinesitherapy and ergotherapy for children with cerebral damage. Trakia Journal of Sciences, Vol. 8, Iss. 2, 346-348.

Rosenbaum, P., Paneth, N., Leviton, A., Goldstein, M., Bax, M., Damia­ no, D., Dan, B., & Jacobsson, B. (2007). A report: the definition and classification of cerebral palsy April 2006. Dev. Med. Child. Neurol. Suppl., Vol. 109, 8-14.

Shepherd, R.B. (1995). Cerebral palsy. In: Physiotherapy in paediatrics. Oxford: Butterworth-Heinemann, 110-144.

Stavsky, M., Mor, O., Mastrolia, S.A., Greenbaum, S., Than, N.G., & Erez, O. (2017). Cerebral Palsy-Trends in Epidemiology and Recent Development in Prenatal Mechanisms of Disease, Treatment, and Prevention. Front Pediatr., Vol. 5, Article 21. Retrieved from doi: 10.3389/fped.2017.00021.

Steultjens, E.M.J., Dekker, J., Bouter, L.M., Nes, J.C.M., Lambregts, B.L.M., & Ende, C.H.M. (2003). Occupational therapy for children with cerebral palsy. Cochrane Database of Systematic Reviews, Vol. 4. Access mode: [https://postprint.nivel.nl/PPpp1798.pdf].

Trabacca, A., Vespino, T., Di Liddo, A., & Russo, L. (2016). Multidisciplinary rehabilitation for patients with cerebral palsy: improving long-term care. J. of Multidisciplinary Healthcare, Vol. 9, 455-462.

Vitomskiy, V.V., Lazarіeva, О.B., Imas, E.V., Zhovnir, V.A., & Emets, I.N. (2017). Dynamic of bio-geometric profile indicators of children’s with functionally one ventricle posture at stage of physical rehabilitation. Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports, 21(3), 146-151. Retrieved from doi: 10.15561/18189172.2017.0308.