Методологічні основи та складові програми відновлення активності та участі дітей з геміплегічною та диплегічною формами церебрального паралічу засобами ерготерапії та фізичної терапії

Основний зміст сторінки статті

О. Кущенко

Анотація

Мета. Визначити методичні основи побудови і складові програми відновлення активності й участі дітей з геміплегічною і диплегічною формами церебрального паралічу засобами ерготерапії і фізичної терапії. Методи. Аналіз науково-методичної літератури, синтез і узагальнення. Результати. Визначено, що побудова програми повинна враховувати мульти-, інтері трансдисциплінарний підходи, філософсько-методологічний підхід міжнародної класифікації функціонування, методику SMART у встановленні цілей, сімейно-центровий підхід, нейропластичність головного мозку і інші аспекти. Сформовано блок-схему процесу реабілітації з комплексним використанням засобів. Висновки. Сучасні методологічні підходи в організації процесу фізичної терапії і ерготерапії разом із раціональним поєднанням засобів є основою для підвищення участі й активності дітей з церебральним паралічем

Блок інформації про статтю

Номер
Розділ
Статті

Посилання

Anikeyev, D.M. (2010). Cel i zadachi fizicheskogo vospitaniya studentov v programmno-normativnyh dokumentah Ukrainy [Purpose and tasks of physical education of students in programmatic-normative documents of Ukraine]. Fizicheskoye vospitaniye studentov – Physical Education of Students, 5, 3-6 [in Russian].

Bujlova, T.V. (2013). Mezhdunarodnaya klassifikaciya funkcionirovaniya kak klyuch k ponimaniyu filosofii reabilitacii [International classification of functioning as a key to understanding the philosophy of rehabilitation]. MediAl, 2 (7), 26-31 [in Russian].

Vіtomskyi V. (2015). Metodychni osnovy pobudovy prohramy iz fizychnoyi reabilitatsiyi dlya ditey shkil'noho viku z funktsional'no yedynym shlunochkom sertsya [Methodical Bases of Construction of Program of Phisical Rehabilitation for Schoolchildren with Functoinal Single Ventricle of Hear]. Molodizhnyy naukovyy visnyk Skhidnoyevropeys'koho natsional'noho universytetutu imeni Lesi Ukrayinky (ser. «Fizychne vykhovannya i sport») – Youth Scientific Bulletin named after Eastern European National University named after Lesia Ukrainka (ser. «Physical education and sport»), 18, 111-116 [in Ukrainian].

Vіtomskyi, V. (2015). Fizychna reabilitatsiya ditey z vrodzhenymy vadamy sertsya: ohlyad zarubizhnoho dosvidu ta dosyahnen’ [Physical rehabilitation of children with congenital heart disease: a review of foreign experience and achievements]. Teoriya i metodyka fizychnoho vykhovannya i sportu – Theory and Methods of Physical Education and Sports, 3, 48-54 [in Ukrainian].

Dotsenko, O.O., & Baranenkova, D.S. (2014). Orhanizatsiya sotsial’noyi praktyky ditey doshkil’noho viku z dytyachym tserebral’nym para­lichem na zanyattyakh z trudoterapiyi [Organization of social practice of preschool age children with infantile cerebral palsy in occupations from occupational therapy]. Naukovyy chasopys natsional’noho pedahohichnoho universytetu imeni M.P. Drahomanova (ser. 19 «Korektsiyna pedahohika ta spetsial’na psykholohiya») – Journal of the National Pedagogical University named after M.P. Drahomanov (ser. 19 «Correctional Pedagogy and Special Psychology»), 25, 41-50 [in Ukrainian].

Kaz’min, A.M., Perminova, G.A., & Chugunova, A.I. (2014). Prikladnoye znacheniye Mezhdunarodnoy klassifikatsii funktsionirovaniya, ogra­ nicheniy zhiznedeyatel'nosti i zdorov'ya detey i podrostkov (kratkiy obzor literatury) [Applied value of the International Classification of Functioning, Restrictions of Life and Health of Children and Adolescents (a brief review of the literature)]. Klinicheskaya i spetsial'naya psikhologiya – Clinical and special psychology, Vol. 3, 2. Retrieved from http: / /psyjournals.ru /psyclin /2014 /n2 / Kazmin_et_al. shtml.

Kuznecova, T. (2007). Celepolaganie po pravilam [The goal-setting according to the rules]. Novyy menedzhment – New management, 1. Retrieved from http: / /www.new-management.info /issues /2007 /1 /8 [in Russian].

Martinyuk, V.Y. (Ed.). (2016). Osnovy sotsial’noyi pediatriyi [Fundamentals of social pediatrics]. (Vols. 1-2, Vol. 1). Kyiv: FOP Veres O.I., 480 [in Ukrainian].

Martinyuk, V.Y. (Ed.). (2016). Osnovy sotsial’noyi pediatriyi [Fundamentals of social pediatrics]. (Vols. 1-2, Vol. 2). Kyiv: FOP Veres O.I., 480 [in Ukrainian].

Raad Abdul Hadi Mohammad Alalwan, Vitomskiy, V., & Vitomskа, M. (2017). Prohrama fizychnoyi reabilitatsiyi patsiyentiv pislya khirurhichnoho likuvannya rozryviv akhillovoho sukhozhylka [Program of physical rehabilitation of patients after surgical treatment of Achilles tendon ruptures]. Proceedings from Youth and the Olympic Movement: X Mizhnarodna konferentsiya (24-25 trav­ nya 2017 roku) – 10th International Conference (pp. 415-416) [in Ukrainian].

Finni, N.R. (2005). Pebenok s cerebral’nym paralichom. Pomoshch’, uhod, razvitie [Baby with cerebral palsy. Assistance, care, development]. Moscow: Terevinf, 336 [in Russian].

Shevcov, A.G., Hvorova, G.M. (2013). Suchasni mizhdystsyplinarni pidkhody do etapnoyi kompleksnoyi reabilitatsiyi ditey iz tserebral’nym paralichem [Modern interdisciplinary approaches to the stage complex rehabilitation of children with cerebral palsy]. Naukovyy chasopys natsional’noho pedahohichnoho universytetu imeni M.P. Drahomanova (ser. 19 «Korektsiyna pedahohika ta spetsial’na psykholohiya») – Journal of the National Pedagogical University named after M.P. Drahomanov (Ser. 19 «Correctional Pedagogy and Special Psychology»), 23, 281-285 [in Ukrainian].

Bovend’Eerdt, T.J., Botell, R.E., & Wade, D.T. (2009). Writing SMART rehabilitation goals and achieving goal attainment scaling: a practical guide. Clin Rehab., Vol. 23, 352-361.

Choi, B.C., & Pak, A.W. (2006). Multidisciplinarity, interdisciplinarity and transdisciplinarity in health research, services, education and policy: 1 De­ finitions, objectives, and evidence of effectiveness. Clin. Invest. Med., Vol. 29, Iss. 6, 351-364.

Dirks, T., & Hadders-Algra, M. (2011). The role of the family in intervention of infants at high risk of cerebral palsy: a systematic analysis. Dev. Med. Child Neurol., Vol. 53 (Suppl 4), 62-67.

Fahimzad, A., Babaie, D., Ghoroubi, J., Zahed, G.H., & Rafieli, T. (2013). Common infections among disabled children admitted to hospital. Archives of Pediatric Infectious Diseases, Vol. 1, Iss. 2, 71-74. Retrieved from doi:10.5812 /pedinfect.9075.

Fedrizzi, E. (Ed.). (2002). GIPCI Gruppo Italiano Paralisi Cerebrali Infantili La valutazione delle funzioni adattive nel bambino con paralisi cerebrale. Milan: Franco Angeli Editore, 225.

Gunel, K.M. (2009). Rehabilitation of children with cerebral palsy from a physiotherapist’s perspective. Acta Orthop. Traumatol. Turc., Vol. 43, Iss. 2, 173-180. Retrieved from doi:10.3944 /AOTT.2009.173.

Helders, P.J., Engelbert, R.H., Custers, J.W., Gorter, J.W., Takken, T. & van der Net, J. (2003). Creating and being created: the changing panorama of paediatric rehabilitation. Pediatr. Rehabil., Vol. 6, 5-12.

Hertsyk, A. (2016). SMART goal setting in physical therapy. Physical education, sport and health culture in modern society, 2 (34), 57-63.

King, S., Teplicky, R., King, G., & Rosenbaum, P. (2004). Family-centered service for children with cerebral palsy and their families: a review of the literature. Semin. Pediatr. Neurol., Vol. 11, Iss. 1, 78-86.

Law, M., Hanna, S., King, G., Hurley, P., King, S., Kertoy, M., & Rosenbaum, P. (2003). Factors affecting family-centred service delivery for children with disabilities. Child Care Health Dev., Vol. 29, Iss. 5, 357-366.

Styer-Acevedo, J. (1999). Physical therapy for the child with cerebral palsy. In: Pediatric physical therapy. J.S. Tecklin (Ed.). (3rd ed.). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins, 179-230.

Trabacca, A., Russo, L., Losito, L., et al. (2012). The ICF-CY perspective on the neurorehabilitation of cerebral palsy: a single case study. J. Child Neurol., Vol. 27, Iss. 2, 183-190.

Trabacca, A., Vespino, T., Di Liddo, A., & Russo, L. (2016). Multidisciplinary rehabilitation for patients with cerebral palsy: improving long-term care. J. of Multidisciplinary Healthcare, Vol. 9, 455-462.