Методологічні основи та складові програми відновлення активності та участі дітей з геміплегічною та диплегічною формами церебрального паралічу засобами ерготерапії та фізичної терапії
Основний зміст сторінки статті
Анотація
Мета. Визначити методичні основи побудови і складові програми відновлення активності й участі дітей з геміплегічною і диплегічною формами церебрального паралічу засобами ерготерапії і фізичної терапії. Методи. Аналіз науково-методичної літератури, синтез і узагальнення. Результати. Визначено, що побудова програми повинна враховувати мульти-, інтері трансдисциплінарний підходи, філософсько-методологічний підхід міжнародної класифікації функціонування, методику SMART у встановленні цілей, сімейно-центровий підхід, нейропластичність головного мозку і інші аспекти. Сформовано блок-схему процесу реабілітації з комплексним використанням засобів. Висновки. Сучасні методологічні підходи в організації процесу фізичної терапії і ерготерапії разом із раціональним поєднанням засобів є основою для підвищення участі й активності дітей з церебральним паралічем
Блок інформації про статтю
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Журнал практикує політику негайного відкритого доступу до опублікованого змісту, підтримуючи принципи вільного поширення наукової інформації та глобального обміну знаннями задля загального суспільного прогресу.
Редакційна колегія дотримується рекомендацій The Committee on Publication Ethics (COPE) з питань этики наукових публікацій.
ОБОВ'ЯЗКОВЕ ПОСИЛАННЯ НА АВТОРІВ ПРИ КОПІЮВАННІ ЧИ ЦИТУВАННІ МАТЕРІАЛУ НАУКОВИХ СТАТЕЙ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Посилання
Anikeyev, D.M. (2010). Cel i zadachi fizicheskogo vospitaniya studentov v programmno-normativnyh dokumentah Ukrainy [Purpose and tasks of physical education of students in programmatic-normative documents of Ukraine]. Fizicheskoye vospitaniye studentov – Physical Education of Students, 5, 3-6 [in Russian].
Bujlova, T.V. (2013). Mezhdunarodnaya klassifikaciya funkcionirovaniya kak klyuch k ponimaniyu filosofii reabilitacii [International classification of functioning as a key to understanding the philosophy of rehabilitation]. MediAl, 2 (7), 26-31 [in Russian].
Vіtomskyi V. (2015). Metodychni osnovy pobudovy prohramy iz fizychnoyi reabilitatsiyi dlya ditey shkil'noho viku z funktsional'no yedynym shlunochkom sertsya [Methodical Bases of Construction of Program of Phisical Rehabilitation for Schoolchildren with Functoinal Single Ventricle of Hear]. Molodizhnyy naukovyy visnyk Skhidnoyevropeys'koho natsional'noho universytetutu imeni Lesi Ukrayinky (ser. «Fizychne vykhovannya i sport») – Youth Scientific Bulletin named after Eastern European National University named after Lesia Ukrainka (ser. «Physical education and sport»), 18, 111-116 [in Ukrainian].
Vіtomskyi, V. (2015). Fizychna reabilitatsiya ditey z vrodzhenymy vadamy sertsya: ohlyad zarubizhnoho dosvidu ta dosyahnen’ [Physical rehabilitation of children with congenital heart disease: a review of foreign experience and achievements]. Teoriya i metodyka fizychnoho vykhovannya i sportu – Theory and Methods of Physical Education and Sports, 3, 48-54 [in Ukrainian].
Dotsenko, O.O., & Baranenkova, D.S. (2014). Orhanizatsiya sotsial’noyi praktyky ditey doshkil’noho viku z dytyachym tserebral’nym paralichem na zanyattyakh z trudoterapiyi [Organization of social practice of preschool age children with infantile cerebral palsy in occupations from occupational therapy]. Naukovyy chasopys natsional’noho pedahohichnoho universytetu imeni M.P. Drahomanova (ser. 19 «Korektsiyna pedahohika ta spetsial’na psykholohiya») – Journal of the National Pedagogical University named after M.P. Drahomanov (ser. 19 «Correctional Pedagogy and Special Psychology»), 25, 41-50 [in Ukrainian].
Kaz’min, A.M., Perminova, G.A., & Chugunova, A.I. (2014). Prikladnoye znacheniye Mezhdunarodnoy klassifikatsii funktsionirovaniya, ogra nicheniy zhiznedeyatel'nosti i zdorov'ya detey i podrostkov (kratkiy obzor literatury) [Applied value of the International Classification of Functioning, Restrictions of Life and Health of Children and Adolescents (a brief review of the literature)]. Klinicheskaya i spetsial'naya psikhologiya – Clinical and special psychology, Vol. 3, 2. Retrieved from http: / /psyjournals.ru /psyclin /2014 /n2 / Kazmin_et_al. shtml.
Kuznecova, T. (2007). Celepolaganie po pravilam [The goal-setting according to the rules]. Novyy menedzhment – New management, 1. Retrieved from http: / /www.new-management.info /issues /2007 /1 /8 [in Russian].
Martinyuk, V.Y. (Ed.). (2016). Osnovy sotsial’noyi pediatriyi [Fundamentals of social pediatrics]. (Vols. 1-2, Vol. 1). Kyiv: FOP Veres O.I., 480 [in Ukrainian].
Martinyuk, V.Y. (Ed.). (2016). Osnovy sotsial’noyi pediatriyi [Fundamentals of social pediatrics]. (Vols. 1-2, Vol. 2). Kyiv: FOP Veres O.I., 480 [in Ukrainian].
Raad Abdul Hadi Mohammad Alalwan, Vitomskiy, V., & Vitomskа, M. (2017). Prohrama fizychnoyi reabilitatsiyi patsiyentiv pislya khirurhichnoho likuvannya rozryviv akhillovoho sukhozhylka [Program of physical rehabilitation of patients after surgical treatment of Achilles tendon ruptures]. Proceedings from Youth and the Olympic Movement: X Mizhnarodna konferentsiya (24-25 trav nya 2017 roku) – 10th International Conference (pp. 415-416) [in Ukrainian].
Finni, N.R. (2005). Pebenok s cerebral’nym paralichom. Pomoshch’, uhod, razvitie [Baby with cerebral palsy. Assistance, care, development]. Moscow: Terevinf, 336 [in Russian].
Shevcov, A.G., Hvorova, G.M. (2013). Suchasni mizhdystsyplinarni pidkhody do etapnoyi kompleksnoyi reabilitatsiyi ditey iz tserebral’nym paralichem [Modern interdisciplinary approaches to the stage complex rehabilitation of children with cerebral palsy]. Naukovyy chasopys natsional’noho pedahohichnoho universytetu imeni M.P. Drahomanova (ser. 19 «Korektsiyna pedahohika ta spetsial’na psykholohiya») – Journal of the National Pedagogical University named after M.P. Drahomanov (Ser. 19 «Correctional Pedagogy and Special Psychology»), 23, 281-285 [in Ukrainian].
Bovend’Eerdt, T.J., Botell, R.E., & Wade, D.T. (2009). Writing SMART rehabilitation goals and achieving goal attainment scaling: a practical guide. Clin Rehab., Vol. 23, 352-361.
Choi, B.C., & Pak, A.W. (2006). Multidisciplinarity, interdisciplinarity and transdisciplinarity in health research, services, education and policy: 1 De finitions, objectives, and evidence of effectiveness. Clin. Invest. Med., Vol. 29, Iss. 6, 351-364.
Dirks, T., & Hadders-Algra, M. (2011). The role of the family in intervention of infants at high risk of cerebral palsy: a systematic analysis. Dev. Med. Child Neurol., Vol. 53 (Suppl 4), 62-67.
Fahimzad, A., Babaie, D., Ghoroubi, J., Zahed, G.H., & Rafieli, T. (2013). Common infections among disabled children admitted to hospital. Archives of Pediatric Infectious Diseases, Vol. 1, Iss. 2, 71-74. Retrieved from doi:10.5812 /pedinfect.9075.
Fedrizzi, E. (Ed.). (2002). GIPCI Gruppo Italiano Paralisi Cerebrali Infantili La valutazione delle funzioni adattive nel bambino con paralisi cerebrale. Milan: Franco Angeli Editore, 225.
Gunel, K.M. (2009). Rehabilitation of children with cerebral palsy from a physiotherapist’s perspective. Acta Orthop. Traumatol. Turc., Vol. 43, Iss. 2, 173-180. Retrieved from doi:10.3944 /AOTT.2009.173.
Helders, P.J., Engelbert, R.H., Custers, J.W., Gorter, J.W., Takken, T. & van der Net, J. (2003). Creating and being created: the changing panorama of paediatric rehabilitation. Pediatr. Rehabil., Vol. 6, 5-12.
Hertsyk, A. (2016). SMART goal setting in physical therapy. Physical education, sport and health culture in modern society, 2 (34), 57-63.
King, S., Teplicky, R., King, G., & Rosenbaum, P. (2004). Family-centered service for children with cerebral palsy and their families: a review of the literature. Semin. Pediatr. Neurol., Vol. 11, Iss. 1, 78-86.
Law, M., Hanna, S., King, G., Hurley, P., King, S., Kertoy, M., & Rosenbaum, P. (2003). Factors affecting family-centred service delivery for children with disabilities. Child Care Health Dev., Vol. 29, Iss. 5, 357-366.
Styer-Acevedo, J. (1999). Physical therapy for the child with cerebral palsy. In: Pediatric physical therapy. J.S. Tecklin (Ed.). (3rd ed.). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins, 179-230.
Trabacca, A., Russo, L., Losito, L., et al. (2012). The ICF-CY perspective on the neurorehabilitation of cerebral palsy: a single case study. J. Child Neurol., Vol. 27, Iss. 2, 183-190.
Trabacca, A., Vespino, T., Di Liddo, A., & Russo, L. (2016). Multidisciplinary rehabilitation for patients with cerebral palsy: improving long-term care. J. of Multidisciplinary Healthcare, Vol. 9, 455-462.