Адаптаційні резерви системи кровообігу залежно від рівня повсякденної рухової активності молоді

Основний зміст сторінки статті

О. Є. Дорофєєва
В. М. Коршак
К. С. Яримбаш

Анотація

Мета. Визначити взаємозв’язок між рівнем повсякденної рухової активності, адаптаційними резервами системи кровообігу та частотою захворюваності студентської молоді для формування мотивації підвищення рівня фізичної підготовленості, запобігання розвитку патологічних процесів в організмі та покращення якості життя студентів. Методи: аналіз наукової та науково-методичної літератури, спостереження, бесіда, анкетування, тестування. Результати.  Переважна кількість студентів займаються фізичною культурою менше ніж три години на тиждень або не займаються взагалі, що позначається на частоті їх захворюваності на ГРВІ протягом року, а також супроводжується хронічними змінами в роботі серцево-судинної, дихальної і травної систем. Функціональна рухливість системи кровообігу у фізично активної молоді значно досконаліша: дозоване фізичне навантаження у них забезпечується меншою активізацією хронотропного і більшою – інотропного резерву серця. Висновки. Своєчасна об’єктивізація функціональних змін в організмі молоді дозволяє вирішити проблеми профілактичних заходів, а діагностика функціональних резервів системи кровообігу може бути здійснена простими і доступними для масових обстежень функціональними пробами; проблема адаптаційних резервів системи кровообігу молоді залежно від повсякденної рухової активності потребує подальшого вивчення для мотивації до більш активного способу життя сучасної молоді.

Блок інформації про статтю

Номер
Розділ
Статті

Посилання

Anikyeyev, D.M. (2009). Problemy formuvannya zdorovoho sposobu zhyttya studentskoyi molodi [Problems of formation of a healthy way of life of student youth]. Pedahohika, psykholohiya ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannya i sportu – Pedagogy, psychology and medical and biological problems of physical education and sports, 2, 6-9 [in Ukrainian].

Bazilchuk V.B. (2003). Dynamika rіvnya fizychnoyі pіdgotovlenostі studentiv tekhnichnykh VNZ vprodovzh navchannya [Dynamics of level of physical preparedness of students of technical universities during study]. Ukrayins'ki tekhnolohiyi – Ukrainian technologies, 7, 2, 259-262.

Bashavets, N.A. (2011). Stan zakhvoryuvanosti suchasnoyi studentskoyi molodi ta shlyakhy yoho polipshennya [The state of morbidity of modern student youth and ways of its improvement]. Pedahohika, psykholohiya ta medykobiolohichni problemy fizychnoho vykhovannya i sportu – Pedagogy, psychology and medical and biological problems of physical education and sports, 7, 6-10 [in Ukrainian].

Bushuyev, Yu.V. (2007). Riven fizychnoho zdorovya studentiv yak klinikofiziolohichna osnova fizychnoho vykhovannya u VUZi [The level of physical health of students as a clinical and physiological basis of physical education in high school]. Candidate’s thesis. Dnipropetrovsk [in Ukrainian].

Hryban, H.P. (2012). Analiz rukhovoyi aktyvnosti studentiv spetsialnoho navchalnoho viddilennya [Analysis of motor activity of students of a special educational department]. Pedahohika, psykholohiya ta medykobiolohichni problemy fizychnoho vykhovannya i sportu – Pedagogy, psychology and medical and biological problems of physical education and sports, 2, 25-28 [in Ukrainian].

Hryban, H.P. (2004). Analiz stanu zdorov’ya abituriyentiv ta studentiv, yaki prozhyvayut v nehatyvnykh umovakh navkolyshnoho seredovyshcha [An analysis of the health status of university entrants and students living in negative environmental conditions]. Teoriya i praktyka fizychnoho vykhovannya – The theory and practice of physical education, 2, 145-149 [in Ukrainian].

Dorofeeva, E.E., & Karpenko, I.V. (2012). Integratsiya meditsinyi i fizicheskoy kulturyi dlya uluchsheniya zdorovya studencheskoy molodezhi Ukrainyi [Integration of Medicine and Physical Education to improve the health of students in Ukraine]. Teoriya i praktyka fizychnoho vykhovannya – The theory and practice of physical education, 1, 135-142 [in Russian].

Korol, S.A. (2014). Otsinka stanu somatychnoho zdorovya ta fizychnoyi pidhotovlenosti studentiv І kursu tekhnichnykh spetsialnostey [Assessment of the state of physical health and physical fitness of students of the 1st year of technical specialties]. Pedahohika, psykholohiya ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannya i sportu – Pedagogy, psychology and medical and biological problems of physical education and sports, 11, 23-29 [in Ukrainian].

Kutek, T.B., & Hryban, H.P. (2004). Analiz stanu zdorov’ya studentiv vyshchykh navchal’nykh zakladiv [Analysis of the health status of students of higher educational institutions]. Sportyvnyy visnyk Prydniprov’ya – Sport Newspaper Prydniprovia, 7, 130-132 [in Ukrainian].

Malakhova, Zh.V. (2013). Zdorovyaformuyuchi tekhnolohiyi v protsesi fizychnoho vykhovannya studentiv spetsialnykh medychnykh hrup [Healthforming technologies in the process of physical education of students of special medical groups]. (n.d.). irbis-nbuv. Gov. Ua. Retrieved from ­irbis-nbuv. Gov. Ua/cgibin/.../cgiirbis_64. Exe [in Ukrainian].

Nosko, M.O., Yermakov, S.S., & Harkusha, S.V. (2010). Teoretykometodychni aspekty zmitsnennya fizychnoho zdorovya uchnivskoyi ta studentskoyi molodi [Theoretical and methodical aspects of strengthening physical health of students and students]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni T.H. Shevchenka. Seriya «Рedahohichni nauky. Fizychne vykhovannya i sport» – Bulletin of the Chernigiv National Pedagogical University named after T.G. Shevchenko. Ser. «Pedagogical sciences. Physical education and sports», 243-247 [in Ukrainian].

Redko, T.M. (2015). Problema zberezhennya zdorovya studentiv na suchasnomu etapi rozvytku systemy vyshchoyi osvity [The problem of preserving the health of students at the present stage of the development of the higher education system]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni T.H. Shevchenka. Seriya «Рedahohichni nauky» – Bulletin of the Chernigiv National Pedagogical University named after T.G. Shevchenko. Ser. «Pedagogical sciences», 45-48 [in Ukrainian].

Tomenko, O.A., & Lazorenko, S.A. (2010). Riven somatychnoho zdorovya i rukhovoyi aktyvnosti studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv [Level of physical health and motor activity of students of higher educational institutions]. Slobozhanskyy naukovo-sportyvnyy visnyk – Slobozhansky Scientific and Sport Herald, 2, 17-20 [in Ukrainian].

Tsos, A.V., Shevchuk, A.B., & Kasarda, O.Z. (2016). Rukhova aktyvnist u motyvatsiyno-tsinnisnykh oriyentatsiyakh studentiv [Motor activity in students' motivational and value orientations]. Fizychne vykhovannya, sport i kultura zdorovya u suchasnomu suspilstvi – Physical education, sports and health culture in modern society, 4 (28), 83-87 [in Ukrainian].

Gyurcsik, N.C. (2006). An ecologically based examination of barriers to physical activity in students from grade seven through first-year university. Journal of Adolescent Health, 38, 6, 704-711.

Lobelo, F., Duperly, J., & Frank, E. (2009). Physical activity habits of doctors and medical students influence their counselling practices. British Journal of Sports Medicine, 43, 2, 89-92.

Fox, C.K. (2010). Physical activity and sports team participation: Associations with academic outcomes in middle school and high school students. Journal of School Health, 80, 1, 31-37.

Gao, Z. (2011). Effects of curricular activity on students' situational motivation and physical activity levels. Research quarterly for exercise and sport, 82, 3, 536-544.

Taylor, I.M. (2010). Motivational predictors of physical education students’ effort, exercise intentions, and leisure-time physical activity: A multilevel linear growth analysis. Journal of Sport and Exercise Psychology, 32, 1, 99-120.

Lonsdale, C. (2009). Self-determined motivation and students' physical activity during structured physical education lessons and free choice periods. Preventive medicine, 48, 1, 69-73.

Standage, M. (2012). Predicting students’ physical activity and health-related well-being: A prospective cross-domain investigation of motivation across school physical education and exercise settings. Journal of Sport and Exercise Psychology, 34, 1, 37-60.