Інструменти впровадження інклюзивної моделі фізкультурно-спортивної роботи в закладах позашкільної освіти

Основний зміст сторінки статті

Вікторія Маринич
Ірина Когут

Анотація

Резюме. Встановлено, що сфера освіти передбачає можливість організації інклюзивного навчання і створення інклюзивного освітнього простору, а сфера фізичної культури і спорту в нормативно-правовій базі виключає таку можливість. Мета. Упорядкування інструментів впровадження інклюзивної моделі фізкультурно-спортивної роботи в закладах позашкільної освіти на основі аналізу нормативно-правових актів сфери освіти та фізичної культури і спорту. Методи. Аналіз науково-методичної літератури та матеріалів мережі Інтернет, документальних джерел; синтез та узагальнення. Результати. Установлюючи зв’язок між термінами нормативно-правових актів сфери освіти та фізичної культури і спорту, приходимо до висновку, що саме у сфері освіти, в закладах позашкільної освіти можна організувати фізкультурно-спортивну роботу, враховуючи інтереси дітей з особливими освітніми потребами. Рекомендації міжнародних організацій дозволять виявити перешкоди і сформувати напрями трансформації фізкультурно-спортивної роботи в закладах позашкільної освіти за такими напрямами: закони і політика; збір даних; управління і фінансування; навчальні програми, підручники, оцінювання; вчителі і допоміжний персонал сфери позашкільної освіти; заклади позашкільної освіти; учні, батьки, громада. Доведено, що у сфері освіти передбачені необхідні механізми для впровадження інклюзивності фізкультурно-спортивної роботи в закладах позашкільної освіти. Водночас у нормативно-правових документах сфери фізичної культури і спорту не виявлено рекомендацій до запровадження інклюзивного навчально-тренувального процесу. На основі міжнародних рекомендацій для трансформацій систем освіти з ефективного запровадження інклюзивної моделі охарактеризовані знаряддя її імплементації в закладах позашкільної освіти різних типів.


Ключові слова: фізкультурно-спортивна робота, заклади позашкільної освіти, інклюзивність, спорт, освіта, фізична культура, законодавство, особи з особливими освітніми потребами.

Блок інформації про статтю

Номер
Розділ
Статті