Оцінювання впливу занять з карате на показники фізичного здоров’я у дітей 8–10 років

Основний зміст сторінки статті

В. Ф. Гагара
В. В. Логвиненко

Анотація

Мета: визначення ефективності впливу занять з карате (WKF) на підвищення рівня фізичного здоров’я дітей віком 8–10 років. Методи: аналіз літературних джерел; дослідження морфофункціонального стану організму, фізичної рекреації; педагогічного експерименту; математичної статистики. Результати. Майже всі обстежені діти мали переважно нижчий за середній рівень фізичного здоров’я, а також порушення постави у фронтальній і сагітальній площинах. Найпоширенішими порушеннями в обстежуваній групі виявились сутулуватість і сколіотична постава. Всі виявлені порушення є функціональними (нефіксованими) і підлягають корекції. В результаті шестимісячного тренувального циклу з регулярними тренуваннями тричі на тиждень достовірно підвищився рівень фізичного здоров’я, покращилися показники постави як у фронтальній, так і в сагітальній площині (загальні результати обстеження за картою рейтингу постави та плечовий показник), суттєво покращились результати тестів на гнучкість. Висновки. Використання засобів карате, а саме розділів програми «кихон» (виконання рухів і переміщень у стійках) і «ката», сприяє підвищенню рівня фізичного здоров’я, дозволяє дітям сформувати уявлення про правильну поставу і зменшити ризик розвитку її порушень, є ефективним засобом у коригуванні нефіксованих порушень постави у дітей.

Блок інформації про статтю

Номер
Розділ
Статті

Посилання

Baronenko, V.A., & Rapoport, L.A. (2003). Zdorovje i fiziches­ kaya kultura studenta [Health and physical education student]. V.A. Baro­nenko (Ed.). Moscow: Alpha [in Russian].

Bashavets, N.A. (2009). Istoriya rozvytku problemy zberezhennya zdorovya molodi [The history of the development problems of preservation of health of young people]. Narodna osvita – Folk education, Vip. 3 (9). Retrieved from http://www.narodna-osvita [in Ukrainian].

Bogdan, I.O. (2014). Каrate WKF: navchalna programa dlya dityacho-yunatskykh sportyvnykh shkil [Karate WKF: training program for youth sports schools]. Kyiv: Respublikanskiy naukovometodichniy kabinet Ministerstva molodi ta sportu Ukraine [in Ukrainian].

Dunets-Lesko, A., Vovkanych, L., & Bohdan, I. (2011). Аеrоbni ta аnaerobni mozhlivosti i riven spechialnoyi pidgotovlenosti sportsmeniv-ka­ ratystiv [Aerobic and anaerobic possibilities and level of special preparedness of athletes-karatets]. Моloda sportivna nauka Ukraine – Young sports science of Ukraine, Vol. 1, 80-86 [in Ukrainian].

Ivanova, A.Ye., & Kovalchuk, N.M. (2003). Fizychne vykhovan­ nya studentiv z porushennyam postavy ta skoliozamy [Physical education of students with incorrect posture and scoliosis]. Lutsk: Nadstyrya [in Ukrainian].

Klapchuk, V.V., & Samoshkin, V.V. (2005). Kilkisna otsinka rivnya fizychnoho zdorovya ta preventyvna fizychna reabilitatsiya kur­ santiv i studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv MVS Ukra­ yiny [The Quantitative estimation of level of physical health and preventive physical rehabilitation students of higher educational institutions of the MIA of Ukraine]. Dnepropetrovsk: UAMVS [in Ukrainian].

Koshelev, S. (2004). Variatsii spetsialnoy fizicheskoy podgotovki uchebno-trenirovochnogo protsessa po karate [Varia­ tions of special physical preparation training process in karate]. Orenburg: Magna [in Russian].

Кrucevich, T.Y,. & Vorobev, M.I. (2005). Kontrol v fizicheskom vospitanii detey, podrostkov i junoshey [Control in physical edu­ cation of children, adolescents and young adults]. Kiev: NUFVSU [in Russian].

Mirnaya, A.V., Shelest, L.A., Malikov, N.V., & Bogdanovskaya, N.V. (2009). Dinamika pokazateley sistemi krovi u bolnish revmatoidnim artritom v prochesse kursa reabilitatsii sredstvamy karate [Dynamics of the parameters of the blood system in patients with rheumatoid arthritis in processes lo rehabilitation means karate]. S.S. Ermakov (Ed.). Kharkiv. Pedahohika, psy­ kholohiya ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovan­ nya i sportu – Pedagogy, psychology and medical and biological problems of physical education and sport, 4, 82-86 [in Russian].

Mirnaya, A.V., & Malikov, N.V. (2008). Dinamika pokazateley variatsionnoy i amplitudnoy pulsometrii u bolnish revmatoidnim artritom v prochesse kursa reabilitacii sredstvamy karate [Dynamics of the parameters of variation and amplitude pulsometry in patients with rheumatoid arthritis during the course of rehabilitation means karate]. S.S. Ermakov (Ed.). Kharkiv. Pedaho­ hika, psykholohiya ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannya i sportu – Pedagogy, psychology and medical and biological problems of physical education and sport, 10, 78-80 [in Russian].

Nedilko, V.P., Kaminska, T.M., Rudenko, S.A., & Pinchuk, L.P. (2009). Stan fizychnogo zdorovya ditey shkilnogo viku ta shlyachy jogo pidvyshchennya [Тhe physical health of school-age children and ways of its improvement]. Perinatologiya i pediatriya – Perinatology and pediatrics, 2, 72-74 [in Ukrainian].

Ostyanov, V.N., & Gaydamak, I.I. (2001). Box (obuchenie i tre­ nirovka) [Boxing (training and coaching)]. Kiev: Olympiyskajа literatura [in Russian].

Platonov, V.N. (1997). Obshaja teorija podgotovki sports­ menov v olimiyskom sporte [General theory of preparation of sportsmen in Olympic sport]. Kiev: Olympiyskajа literatura [in Russian].

Sysoyenko, N. (2004). Меdyko-gіgіenichni problemy zberezhennya zdorovja ditey [Medical and hygienic problems of preservation of health of child­ren]. Shestyrichky v sholi – The six-year-olds in school. Кyiv: Red. zagalnopedagogich. gaz. [in Ukrainian].

Touch, I.A. (2007). Faktorniy analiz parametriv fizychogo zdorovja di­tey molodshogo shkilnogo viku [Factor analysis of physical parameters of health of children of primary school age]. Моloda sportivna nauka Ukrainy – Young sports science of Ukraine. Lviv: LDIFC, 44 [in Ukrainian].

Shiyan, B.M. (2004). Теоriya і меtodiyka fizychnogo vicho­ vannya shkolyariv [Theory and methodology of physical educa­ tion of schoolchildren]. Ternopil: Navchalna kniga [in Ukrainian].

Yatsula, M.S., & Nyankovskyy S.L. (2008). Syndrom shkilnoyi deza­ daptatsiyi: aktualnist problemy v pershoklasnykiv [Syndrome school exclusion: the relevance of the problem in children]. Pediatriya, akusherstvo ta hinekolohiya – Pediatrics, obstetrics and gynecology, 1, 17-19 [in Ukrainian].